Alleen in zaken Websitepromotor

Naam: Joeri Spronck (25)
Bedrijf: Websitepromotor Bergeijk

BERGEIJK 2008- In februari vorig jaar begon het idee vorm te krijgen. In augustus schreef Joeri Spronck zijn bedrijf in bij de KvK. In maart heeft hij zijn prognoses voor 2008 al gehaald. Een tevreden ondernemer zit tegenover me. Na zijn studie Bedrijfskader aan de Fontys Hogescholen ging hij werken als marketing verkoop coõrdinator. Zo is hij in aanraking gekomen met zoekmachine marketing.

“Op een bepaald moment dacht ik dat is interessant om een eigen bedrijf in te beginnen. Iedereen wil zijn zaak zichtbaar hebben op internet als klanten hem zoeken. Grote maar ook kleine bedrijven. Als je een schoonheidssalon in Bergeijk googlet dan wil jij dat jouw bedrijf bovenaan staat.”

De vraag rijst natuurlijk hoe Spronck dat realiseert voor zijn klanten. “Ik doe eerst een zoek woorden analyse om te bepalen op welke woorden men gevonden wil worden. Ik kijk hoe vaak er afgelopen jaar op dat woord gezocht is en of er concurrenten zijn. Ik bekijk of het haalbaar is om op dat woord een toppositie te halen.”

“Dat woord moet dan verwerkt worden in de website van het bedrijf. De HTML code (programmeertaal) en de tekst moet worden aangepast. Het lukt altijd. Niet op plaats een maar ik garandeer wel 3 woorden in de top tien.” “Er zijn gewoon richtlijnen van google. Daar moet je rekening mee houden. Veel bouwers van websites maken mooie sites. Vervolgens trekken ze er te weinig klanten mee. Dan komen ze bij mij uit. Voor 1195 euro garandeer ik ze 3 woorden in de top 10. Vroeger benaderde een bedrijf de klanten, tegenwoordig is het andersom.”

“De zaken gaan goed. Ik heb liever geen personeel in dienst. Althans nu niet. Wel werk ik samen met andere bedrijven. We verwijzen klanten aan elkaar. Ikzelf heb 3 websites om mijn bedrijf aan de man te brengen. Ik besteed ongeveer 40 uur per week aan mijn bedrijf.”

“Klanten uit Amsterdam die zich aanmelden krijgen van mij een presentatie met powerpoint en voice-over op schijf. Dat werkt wel goed. Als ik te ver moet rijden is dat niet rendabel. Klanten doen een aanbetaling en als mijn belofte is waargemaakt krijgen ze een tweede factuur voor het resterende bedrag. Het is me nog niet gebeurd dat ik de tweede factuur niet mocht sturen.”

Tekst: Ton Loots Foto: Ton van de Meulenhof

Gratis analyse per email?